האדמו"ר ש'צפה' מראש את משבר הגיוס

אסתי פלד 1 Comment on האדמו"ר ש'צפה' מראש את משבר הגיוס

הרב חיים ימפל, איש חסידות בעלזא במהדורה המרכזית: "אדמו"ר מבעלזא לחץ לפני כמה שנים לסגור את כל נושא הגיוס כפי שליברמן הציע. האדמ"ור אמר אז אני פוחד לחשוב מה יהיה אם לא יסגרו את המתווה הזה. ממש ברוח הקודש. אנחנו רואים מה קורה עם הנושא הזה מאז"

צילום: אנשיל בעק
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב חיים ימפל, איש חסידות בעלזא, שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על עמדותיו של האדמו"ר מבעלזא בנושאי הגיוס ולימודי הליב"ה. "כולם זוכרים שהאדמו"ר מבעלזא לחץ לפני כמה שנים לראות איך סוגרים את כל נושא הגיוס כפי שליברמן הציע. האדמ"ור אמר אז אני פוחד לחשוב מה יהיה אם לא יסגרו את המתווה הזה. ממש ברוח הקודש. אנחנו רואים מה קורה עם הנושא הזה מאז. אם היינו סוגרים את זה אז כבר לא היינו מדברים על זה ולא הייתה כל ההסתה וכל מערכות הבחירות".

"זה תפוח האדמה לוהט שרץ מיד ליד והחרדים משלמים את המחיר", הוסיף ימפל. "אי אפשר לקבל את כל העוגה בבת אחת. היה צריך לאט לאט. עכשיו לצערי כבר מאוחר מידי".

בנושא לימודי הליב"ה: "יש פה אלפי מלמדים שבמקום לקבל 7-8 אלף שח בחודש שהם מקבלים עכשיו יכלו לקבל 15 אלף שקל בחודש. אל תסתכל רק על בעלזא. האדמ"ור מבעלזא מנהיג את היהדות החרדית עשרות שנים ומי שלא מקבל את הכרעותיו בסוף מקבל אותן בדיעבד. האדמו"ר מבעלזא חושב על האיש הקטן שצריך לקבל את המשכורת ועל אלפי התלמידים שיקבלו את החינוך הכי טוב שיש".

עוד הוסיף ימפל: "האדמ"ור היחיד שמתעסק בנושא הנשירה במגזר החרדי זה האדמ"ור מבעלזא. אנחנו במקום הרבה יותר מסוכן מנושא הליב"ה בלבד".



1 תגובות

מיין תגובות